26-10-2011
Op 1 januari 2012 zal de nieuwe Code e-mail in werking treden. Deze Code vervangt de huidige twee Codes en is van toepassing op zowel b-to-c e-mail of b-to-b e-mail.
De belangrijkste wijzigingen op een rijtje:
- Geen aparte codes B-to-C en B-to-B;
- Introductie label: Merk en/of bedrijfsnaam waar toestemming is verkregen, ook op dat niveau afmelden en eventueel op label;
- Eisen aan toestemming: Actieve handeling, Niet wegstoppen in algemene voorwaarden of privacystatement;
- Aanvullende voorschriften op rechtsoordeel Tell-a-friend;
- Bestandseigenaar bereikbaar en daarbij kunnen afmelden: Adverteerder en bestandseigenaar kunnen dezelfde zijn;
- Eisen aan informatie over doel verzamelen e-mailadres: Niet uitsluitend door bepaling in algemene voorwaarden of privacystatement;
- Recht van verzet (=intrekken van opt-in / soft opt-in): Bestandseigenaar, Afmelding voor label, product of dienst.
Klik hier voor de tekst van de Code e-mail zoals deze in werking zal treden per 1 januari 2012
Klik hier voor de toelichting op de Code e-mail.
Klik hier voor een toelichtende presentatie op de Code e-mail.
Klik hier voor een toelichtende presentatie op de Code e-mail.