Nieuwe Code e-mail per 1 januari 2012

Nieuwe Code e-mail per 1 januari 2012

26-10-2011
Op 1 januari 2012 zal de nieuwe Code e-mail in werking treden. Deze Code vervangt de huidige twee Codes en is van toepassing op zowel b-to-c e-mail of b-to-b e-mail.

De belangrijkste wijzigingen op een rijtje:
  • Geen aparte codes B-to-C en B-to-B;
  • Introductie label: Merk en/of bedrijfsnaam waar toestemming is verkregen, ook op dat niveau afmelden en eventueel  op label;
  • Eisen aan toestemming: Actieve handeling, Niet wegstoppen in algemene voorwaarden of privacystatement;
  • Aanvullende voorschriften op rechtsoordeel Tell-a-friend;
  • Bestandseigenaar bereikbaar en daarbij kunnen afmelden: Adverteerder en bestandseigenaar kunnen dezelfde zijn;
  • Eisen aan informatie over doel verzamelen e-mailadres: Niet uitsluitend door bepaling in algemene voorwaarden of privacystatement;
  • Recht van verzet (=intrekken van opt-in / soft opt-in): Bestandseigenaar, Afmelding voor label, product of dienst.

Klik hier voor de tekst van de Code e-mail zoals deze in werking zal treden per 1 januari 2012

Klik hier voor de toelichting op de Code e-mail.
Klik hier voor een toelichtende presentatie op de Code e-mail.